داغ ترینها: ....
بسته اخبار علم و فناوری

تمام محصولاتی که در رویداد اپل ۲۰۲۴ رونمایی شدند

تمام محصولاتی که در رویداد اپل ۲۰۲۴ رونمایی شدند

به گزارش کمیاب آنلاین، سرویس علم و فناوری ایسنا امروز سفری به رویداد اپل ۲۰۲۴ داشته، به زمین کُشتی سیاهچاله ها پا گذاشته و نگاهی به حوزه پزشکی و بهداشت انداخته است و همینطور اخبار گوناگونی از داخل و خارج ایران در این سرویس انتشار یافته که مطالعه آنها خالی از لطف نخواهد بود.


به گزارش کمیاب آنلاین به نقل از ایسنا، در سرویس علم و فناوری ایسنا امروز شاهد اخبار متعدد و قابل توجهی بوده ایم. نگاهی به محصولات عرضه شده در رویداد اپل ۲۰۲۴ داشتیم، در مورد غذاهای ایجاد کننده خطر مبتلا شدن به دیابت و نحوه تشخیص آن توسط هوش مصنوعی از روی صدا خواندیم، با راهی برای درمان بهتر سرطان آشنا شدیم، کشتی گرفتن دو سیاهچاله را تماشا کردیم و شاهد فیلمی از زمین در ۱.۸ میلیارد سال قبل بودیم. همینطور خبردار شدیم که امکان دارد آتشفشان های ماه هنوز فعال باشند. اینها تنها چند مورد از اخباری است که در سرویس علم و فناوری ایسنا انتشار یافته و الان می خواهیم نگاهی به خلاصه ای از این اخبار بیندازیم.

برای مطالعه نسخه کامل هر خبر کافی است بر روی تیتر آبی رنگ آن کلیک کنید.

تمام محصولاتی که اپل در رویداد سال ۲۰۲۴ معرفی کرد

محصولاتی که اپل در رویداد سال ۲۰۲۴ خود از آنها رونمایی نمود، شامل اپل واچ سری ۱۰، ایرپاد ۴، سیستم عامل iOS ۱۸ و البته آیفون های ۱۶، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و پرو مکس می شود که در اینجا نگاهی به همه آنها خواهیم انداخت.

غذاهای سالمی که خطر مبتلا شدن به دیابت را افزایش می دهند!

یک مطالعه بزرگ در فنلاند نشان میدهد که گروهی از غذاها که امکان دارد انتخابهای سالمی به نظر برسند، خطر مبتلا شدن به دیابت را می افزایند.

هوش مصنوعی دیابت را از صدای افراد تشخیص می دهد

یک پژوهش حیرت آور نشان میدهد که پزشکان بزودی می توانند دیابت نوع ۲ را با بهره گیری از صدای بیماران تشخیص دهند.

آتشفشان های ماه امکان دارد هنوز فعال باشند!

کاوشگر چانگ ای-۵(Chang'e 5) چین نشان میدهد که ماه امکان دارد هنوز دارای آتشفشان های فعال باشد.

پیشرفت درمان سرطان با هماهنگی ساعت شیمی درمانی و ساعت سلول های سرطانی!

با توجه به این که تک تک سلول های بدن ما دارای ضرباهنگ و ساعت درونی خود هستند و حتی سلول های سرطانی هم از این قاعده مستثنی نیستند، محققان می گویند تنظیم زمان بندی شیمی درمانی با ساعت سلول سرطانی می تواند درمان ها را بهبود بخشد.

رصد ۲ کشتی گیر کهکشانی با تلسکوپ های «هابل» و «چاندرا»

یک گروه پژوهشی با بهره گیری از «تلسکوپ فضایی هابل» و «رصدخانه پرتو ایکس چاندرا»، دو سیاه چاله کلان جرم را مشاهده کرده اند که در فاصله بسیار نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

ویدئویی اعجاب انگیز از زمین در ۱.۸ میلیارد سال قبل

محققان با بهره گیری از اطلاعات درون سنگ های روی سطح زمین، تکتونیک صفحه ای آنرا در ۱.۸ میلیارد سال قبل بازسازی کرده اند.
«دهقانی فیروزآبادی» عضو حقیقی هیأت امنای پارک پردیس شد
رئیس جمهور در حکمی به پیشنهاد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سعید سهراب پور و روح الله دهقانی فیروزآبادی را بعنوان دو عضو حقیقی جدید هیأت امنای پارک فناوری پردیس انتخاب کرد.
کاهش ۵۰ درصدی مرگ های قلبی با بومی سازی دستگاه شوک خودکار
یک شرکت دانش بنیان دستگاه شوک قلبی خودکار را در کشور بومی سازی کرد و به قول آنها با نصب این دستگاه در اماکن عمومی میتوان تا ۵۰ درصد آمار مرگ و میر بر اثر ایست قلبی را کم کرد.
عرضه کپسول های نرم امگا-۳ بدون احساس بوی بد ماهی در دهان
یکی از شرکتهای عضو کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) به فرمولاسیون تولید سافت ژل های امگا-۳ دست یافته که مصرف آن، احساس بوی بد ماهی در دهان را از بین برده است.
ارائه راهکارهایی برای هوشمندسازی خودرو با ایده های ۷ استارت آپ
در رویداد پیوند ۷ استارت آپ ایده های نوین خویش را در حوزه هوشمندسازی صنعت خودرو عرضه دادند و با تأمین سرمایه مورد نیاز آنها میتوان نسبت به توسعه ایستگاه های شارژ برقی، دریافت هوشمندانه داده های خودرو ها و باتری و کاهش مصرف سوخت خودرو ها اقدام نمود.
همکاری ۱۰۰۰ میلیاردی پارک پردیس با پتروشیمی ها برای ساخت تجهیزات
قرارداد همکاری میان شرکت پتروشیمی کارون و پارک فناوری پردیس به مبلغ یک هزار میلیارد تومان با هدف ساخت تجهیزات منعقد گردید.
حمایت ۱۵ میلیاردی ستاد علوم شناختی از توسعه کلینیک های رشد
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در فراخوانی از تاسیس و توسعه کلینیک های رشد و تکامل حمایت می کند.
ابداع یک تکنولوژی جدید برای تصحیح خطای کوانتومی
محققان کره جنوبی یک فناوری اختصاصی را برای تصحیح خطای کوانتومی ابداع نموده اند که فراتر از فناوری های ابداع شده توسط شرکتهای پیشرو جهان در حوزه محاسبات کوانتومی است.
پهپادها پاسخ دهنده تماسهای اضطراری در ایالت تگزاس آمریکا
پهپادهای خودران نخستین پاسخ دهندگان به تماسهای اضطراری در تگزاس خواهند بود و اداره پلیس این منطقه با همکاری یک استارت آپ محلی بزودی این پهپادهای خودران را عملیاتی خواهند کرد.



منبع:

1403/06/21
12:46:59
0.0 / 5
56
تگهای خبر: اپل , باتری , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
لینک دوستان كمیاب آنلاین