داغ ترینها: ....
بسته اخبار علم و فناوری

پرتاب ماهواره های ایرانی از روسیه

پرتاب ماهواره های ایرانی از روسیه

کمیاب آنلاین: دنیای علم و تکنولوژی امروز جمعه، 27 مهر 1403 شاهد اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری بطور خلاصه آنها را از نظر می گذرانیم.


به گزارش کمیاب آنلاین به نقل از ایسنا، جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، خبرهای گوناگونی برای ما داشت که در این بسته خبری به گزارش خلاصه ای از آنها خواهیم پرداخت.
از پرتاب ماهواره های ایرانی «هدهد» و «کوثر» و تولید دستگاه فرآوری گل زعفران گرفته تا درخشش بزرگترین ماه امسال و ساخت «رگ یاب سه بعدی»، همگی همچون اخبار مهم امروز بودند.
شایان ذکر است که شما مخاطبان گرامی می توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

تصاویر بزرگترین ماه کامل سال که در آسمان درخشید

ساعاتی پیش مردم در اقصی نقاط جهان شاهد بزرگترین ابرماه سال ۲۰۲۴ بودند که در این گزارش، تصاویری از آن در نقاط مختلف دنیا را شاهد خواهیم بود.

پایگاه وستوچنی روسیه میزبان پرتاب «هدهد» و «کوثر» به مدار ۵۰۰ کیلومتری

دو ماهواره «هدهد» و «کوثر» دو ماهواره بخش خصوصی هستند که اکنون به کشور روسیه منتقل شده و مقرر است روز ۱۵ آبان ماه امسال بوسیله پایگاه وستوچنی این کشور به مدار ۵۰۰ کیلومتری تزریق شوند.

«مهتاب» به ماه می رود

آژانس فضایی اروپا(ESA) برنامه جاه طلبانه مون لایت(Moonlight) به مفهوم «مهتاب» را برای پشتیبانی از اکتشاف در کره ماه به این تنها قمر زمین ارسال می کند.

حفظ نخبگان حوزه هوش مصنوعی شاغل در دستگاه های اجرائی، مشکلی جدی تر از استخدام آنها

معاون علمی رییس جمهور با تشریح برنامه های معاونت برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و انجمن های علمی حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد: مشکل نه در جذب و استخدام نخبگان حوزه هوش مصنوعی در دستگاه های اجرائی که در نگه داشت نخبگان در این دستگاهها و جلوگیری از گذر آنها به بخش خصوصی و خارج کشور است.

کوچکترین کامپیوتر کوانتومی جهان رونمایی شد

کوچکترین کامپیوتر کوانتومی جهان که تنها با یک فوتون کار می کند، رونمایی گردید.

رگ یاب ۳ بعدی ساخته شد

یک دستگاه جدید قادر می باشد رگ های بیماران را بصورت سه بعدی در لحظه نمایش دهد.
اقدام اخیر «ایکس» در جلوگیری از اطلاع رسانی درباره ی جنایات جنگی و نسل کشی، «نقض آزادی بیان» است
یکی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اقدام اخیر شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در حذف حساب های کاربرانی که خواهان اقدام مقابل جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی شدند، اظهار داشت: این اقدام نه فقط نگرانی هایی را درباره ی آزادی بیان ایجاد کرده، بلکه خصوصاً در وضعیت بحرانی غزه، لبنان و شروع یک بحران فراگیر در خاورمیانه، مانع از اطلاع رسانی صحیح درباره ی جنایات جنگی و نسل کشی می شود. لازم است که جامعه جهانی به این موضوع، توجه و از هرگونه اقدام محدودکننده ای که مانع از اطلاع رسانی صحیح می شود، پیشگیری کند.
تغییر خط مشی «ایکس» به سود هوش مصنوعی
شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) خط مشی حریم خصوصی خودرا به روز می کند تا به اشخاص ثالث اجازه دهد مدلهای هوش مصنوعی را با داده های خود آموزش دهند. این شرکت همین طور جریمه های جدیدی را برای پاک کردن توییت ها اعمال می کند.
دو انتصاب در معاونت علمی ریاست جمهوری
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی احکامی جداگانه سید محمد مهدی نوربخش و حسین شکری را به ترتیب به سمت سرپرست دبیری ستاد «توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، انرژی و محیط زیست» و سرپرست دبیری ستاد «توسعه اقتصاد دانش بنیان فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی» منصوب نمود.
جزئیات «المپیک فناوری ۲۰۲۴» اعلام شد
بازدید از منطقه بین المللی نوآوری ایران در قالب «المپیک فناوری ۲۰۲۴» با هدف آشنایی با کارها و دستاوردهای پارک فناوری پردیس در ایام اول تا ۷ آبان ماه برگزار می گردد.
آخرین مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره ملی «امیرکبیر»
آخرین مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره ملی «امیرکبیر» که با هدف تقویت پیوند دانشگاه و صنعت و با همکاری بنیاد نخبگان استان البرز برگزار می شود، اعلام گردید.
تولید دستگاه فرآوری گل زعفران
یکی از شرکت های دانش بنیان با تولید دستگاه پاک کن گل زعفران سبب افزایش کیفیت و تولید زعفران و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان شد.
چهار حمایت کلیدی برنامه هفتم توسعه از شرکت های دانش بنیان
وضع مالیات بر صادرات محصولات خام و نیمه خام و اختصاص درآمدهای حاصل از آن به صندوق نوآوری و شکوفایی، الزام صنایع بزرگ به استفاده از محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان، اعتبار مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان و حل بیمه قراردادها، ۴ حمایت کلیدی برنامه هفتم توسعه از شرکت های دانش بنیان است.


1403/07/28
09:03:46
0.0 / 5
34
تگهای خبر: آموزش , اجرا , استخدام , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان كمیاب آنلاین