داغ ترینها: ....

کمک ریاضی به حفظ اسرار حرفه ای

کمک ریاضی به حفظ اسرار حرفه ای

کمیاب آنلاین: «تسهیم راز تصویری همراه با نهان نگاری مبنی بر روابط همگن بازگشتی» عنوان طرح پژوهشی سمانه مشهدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شده است.


به گزارش کمیاب آنلاین به نقل از ایسنا، استفاده از رموز ریاضی در دنیای کامپیوتر برای پژوهشگران، امری لازم است و بدین جهت بنیاد ملی علم ایران با پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی دراین زمینه، پژوهشگران را تشویق به پژوهش در این مساله می کند.
مشهدی، دکترای تخصصی ریاضی گرایش رمزنگاری از دانشگاه علم و صنعت درباره ی این طرح توضیح داد: با گسترش تبادل و ذخیره اطلاعات تصویری مهم بر بستر اینترنت همچون استفاده از سرورهای ابری، ضرورت ایجاد امنیت این دست اطلاعات بیشتر می شود. همین طور تصاویر خصوصاً با ساختار jpeg به سبب حجم کم و کیفیت بالا با اهمیت ترین رسانه پوششی در نهان نگاری اطلاعات مخفی در اینترنت محسوب می شوند.
وی ادامه داد: در نتیجه وجود روش های مؤثر برای نگهداری امن آنها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و امروزه بودجه کلانی به مطالعه در این زمینه اختصاص داده می شود.
این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: هدف اصلی این طرح ارائه طرح های تسهیم راز جدید توأم با نهان نگاری برمبنای روابط همگن خطی بازگشتی است، بطوریکه اطلاعات تسهیم شده بدون جلب توجه سایرین منتقل شود.
به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی علم ایران (INSF)، وی افزود: با بهره گیری از دنباله حاصل از روابط همگن می توانیم اندازه شبهه سهم ها را کاهش داده و ظرفیت نهان نگاری را افزایش دهیم. همین طور با تغییر ترتیب پیکسل های راز مقاومت طرح خودرا در مقابل حملات نهانکاوی می افزاییم.
مشهدی در آخر اشاره کرد: نتایج دانش فنی این طرح را در مواردی مثل حق رونوشت، امنیت تجارت الکترونیک، حفظ امنیت تصاویر در بخش های نظامی، حفظ اسرار پزشکی و محرمانه بیماران و رأی گیری ها می توان بهره برد.



منبع:

1403/07/30
09:20:25
0.0 / 5
18
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , پیكسل , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لینک دوستان كمیاب آنلاین