داغ ترینها: ....
معاون علمی و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:

اصفهان آینده بر پایه فناوری و تکنولوژی شکل خواهد گرفت

اصفهان آینده بر پایه فناوری و تکنولوژی شکل خواهد گرفت

به گزارش کمیاب آنلاین، اصفهان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: اتفاقی که امروز در ایران درحال رخ دادن است، در کشورهای دیگر ۷ سال پیش اتفاق افتاده است. اگر امروز برنامه ریزی نکنیم، امکان دارد در آینده ۱۲ یا ۲۰ سال عقب باشیم.



مراسم افتتاحیه «دومین رویداد سالانه هوش مصنوعی»، امروز پنجشنبه ۳ آبان ماه، با حضور چهره هایی از عرصه علم و فناوری کشور و استان در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد، حسین افشین، اظهار نمود: اصفهان آینده باید بر فناوری و تکنولوژی متکی باشد. اگر امروز اصفهان به صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنرش متکی است، در آینده باید به فناوری و تکنولوژی متکی باشد و این مقدمه ای بر آن اصفهان آینده است که همه می خواهیم دست به دست هم دهیم و بسازیم.

وی ضمن اشاره به وضعیت هوش مصنوعی در ایران، خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز در ایران درحال رخ دادن است، در کشورهای دیگر ۷ سال پیش اتفاق افتاده است. چون رشد هوش مصنوعی یک رشد کاملا نمایی است، اگر امروز برنامه ریزی نکنیم، امکان دارد در آینده ۱۲ یا ۲۰ سال عقب باشیم. این مورد حتی در رویدادها و لایه های دانش آموزی، دانشجویی و زندگی مردم هم مشهود است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای پیشرفت در علم باید از دیدگاه های قرون وسطایی فاصله گرفت، اضافه کرد: همه گرایش های فکری و همه کسانیکه در زمینه علمی می توانند کنار هم قرار بگیرند، باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم به آن اقتدار علمی و فناوری برسیم.

افشین ضمن اشاره به انتصاب استاندار جدید اصفهان اظهار داشت: خوشحالم که استانداری در اصفهان منصوب شده که رساله دکترای ایشان در حوزه شهر دانش بنیان با مطالعه موردی استان اصفهان بوده است. این نکته مهمی است و فناوران و کارآفرینان استان اصفهان باید خوشحال باشند که استانداری منصوب شده که دانش بنیان، فناوری و کارآفرینی را خوب می شناسد.

وی ضمن اشاره به کریدور فناوری اصفهان تصریح کرد: یک کریدور فناوری قرار بود در اصفهان شکل بگیرد، مانند اتوبان حلقوی اصفهان. ما دوست داریم دانش، کارآفرینی و فعالیتهای دانش بنیان در زندگی مردم حس شود و امیدواریم این کریدور فناوری در کل استان شکل بگیرد.

معاون علمی رئیس جمهور با تکیه بر گستردگی کاربردهای هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: یک روزی وقتی صحبت از هوش مصنوعی می شد، صحبت از ربات و رباتی می شد که مثل انسان فکر کند و کارهای انسان را انجام دهد، ولی امروز مفهوم هوش مصنوعی تمام زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی را در بر می گیرد.

افشین در قسمت دیگری از سخنان خود با تشریح مفهوم هوش مصنوعی اظهار داشت: اگر یک سری نقاط داشته باشیم، به آینده نمی توانیم متصلش نماییم ولی به گذشته می توانیم متصل نماییم. از آن گذشته ای که متصل می کنید می توانید آینده را پیشبینی کنید. به زبان ساده، همان یادگیری عمیقی که در هوش مصنوعی صحبت می شود، مفهومش در همین شکل هایی که کشیده اند وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر از من یا هر کس دیگری بپرسید انتهای هوش مصنوعی کجاست، نمی تواند پاسخ دهد، چون هنوز معلوم نیست و دارد برای آینده صحبت می کند. بنابراین است که غیرقابل پیشبینی است و بعنوان یک تکنولوژی، هم می تواند مضرات و هم منافع داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در انتها با بیان آمادگی برای پشتیبانی از طرح های فناورانه، نوآورانه و لبه دانش تصریح کرد: دوست داریم که همه شرکت ها، دانش آموزان، دانشجویان و مردم اصفهان در این حوزه فعالیت خویش را مستقل از این که دولت می خواهد چه کاری انجام دهد، انجام دهند، چون حوزه کاربرد بسیار وسیع است و در هر قسمتی می تواند این هوش مصنوعی اثرگذار باشد.





منبع:

1403/08/04
10:45:52
0.0 / 5
15
تگهای خبر: تكنولوژی , دانش بنیان , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان كمیاب آنلاین